Brak dostępu do danych WD myPassport - odzyskiwanie danych

Western Digital, to znany amerykański koncern, który od lat siedemdziesiątych ubiegłego wieku zajmuje się technologią półprzewodnikową i produkcją dysków twardych HDD, a także projektuje, produkuje i sprzedaje urządzenia do centrów przechowywania danych i usług w chmurze.

Od jakiegoś czasu firma zajmuje się też produkcją i sprzedażą przenośnych dysków USB. Przenośny dysk twardy, to nic innego jak mały komputerowy dysk HDD umieszczony w specjalnej kieszeni, która jest wyposażona w specjalny kontroler i złącze USB.

We wcześniejszych wersjach montowane w środku były zwykłe dyski laptopowe 2,5”, a kieszenie posiadały dodatkowy kontroler i złącze, aby interfejs SATA można było dostosować do USB. Jednak od jakiegoś czasu są do tych kieszeni stosowane dyski, które są wyposażone w specjalny kontroler i złącze zabudowane bezpośrednio na elektronice dysku HDD.

To rozwiązanie pokochało wielu klientów, którzy zaczęli używać tych dysków jako przenośne centrum swoich najważniejszych danych i backupów. Łatwe w użytkowaniu, lekkie, pojemne i niedrogie stały się nieodzownym elementem w każdym domu czy firmie.

Niestety tak jak każdy dysk twardy urządzenie WD Passport ma typowe wady. Przede wszystkim brak odporności na uderzenia czy upadki, uszkodzenia powierzchni magnetycznych czy głowic.

Często trafiają do nas klienci, którym taki dysk zewnętrzny odmówił posłuszeństwa. Bardzo często tracąc dostęp do ważnych danych. Zdjęć rodzinnych, informacji wrażliwych, dokumentów i filmów. Na ogół klienci nie zdają sobie sprawy z wad tego rozwiązania i przechowują na zewnętrznych napędach USB najważniejsze dane. Bo to wygodne, bo w każdej chwili mogą mieć do nich dostęp. Dopiero w przypadku awarii takiego dysku okazuje się, że nie są to dyski wieczne i ile stracili.

Najczęstsze awarie dysków WD myPassport uniemożliwiające dostęp do danych:

  • uszkodzenie głowic (lub ich wzmacniaczy)
  • uszkodzenie sektorów strefy serwisowej
  • uszkodzenie głowic lub talerzy w wyniku uderzenia
  • zablokowanie dysku
  • uszkodzenia związane z zasilaniem elektroniki
  • uszkodzenia kontrolera USB

Odzyskiwanie danych z dysku WD Passport Odzyskiwanie danych z tego typu urządzeń USB przede wszystkim wymusza zastąpienie pośredniego interfejsu USB na standardowy dla wszystkich dysków interfejs SATA. Wymaga to wyjęcia ze środka obudowy dysku HDD. Dopiero wtedy można podłączyć go do specjalnego kontrolera, który umożliwi identyfikację usterki. Potem tryb postępowania jest niemal identyczny jak ze standardowym dyskiem 2,5”.

Strona używa plików cookies do śledzenia zachowań użytkowników. ©2020 All Data Recovery. Warszawa, ul. Modzelewskiego 63, lokal U5.